Оцінка зрілості архітектури цифрового університету як інституційної моделі трансформації освіти
Назва видання
Тип
Дата
Автори
DOI
Аннотація
У статті розглядаються концептуальні та методологічні підходи до оцінки зрілості архітектури цифрового університету як інституційної моделі трансформації освіти. Методологічною основою є системний аналіз, підхід до архітектури процесів та моделі організаційної зрілості – модель зрілості можливостей (CMM) та модель зрілості бізнес-процесів (BPMM). Особлива увага приділяється застосуванню міжнародного бенчмаркінгу APQC Education Process Classification Framework, що дозволяє структурувати діяльність університету на процеси розвитку, основні види діяльності та процеси підтримки. У статті стверджується, що зрілість ІТ-архітектури безпосередньо впливає на інтеграцію управлінських та освітніх процесів і визначає стратегічну роль ІТ-відділу в цифровій трансформації університету. Використання матриці BCG дозволило продемонструвати взаємозалежність між рівнем технологічної зрілості та позиціонуванням інформаційних систем в системі управління закладом. Отримані результати доводять, що досягнення принаймні третього рівня зрілості управління процесами є необхідною умовою для ефективної реалізації цифрової трансформації, оскільки саме на цьому етапі забезпечується регулювання ключових процесів, координація дій між підрозділами та впровадження найкращих практик. Таким чином, комплексна оцінка зрілості архітектури створює основу для формування дорожньої карти цифрової трансформації та зміцнення конкурентоспроможності університету в глобальній цифровій економіці.