МОДЕЛЬ ЦИФРОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ СТУДЕНТІВ У РОЗВИТКУ УНІВЕРСИТЕТІВ НОВОГО ПОКОЛІННЯ
Назва видання
Тип
Дата
Автори
DOI
Аннотація
Метою цього дослідження є узагальнення та представлення концептуальної моделі цифрових компетентностей студентів у розвитку університетів нового покоління. У дослідженні буде проаналізовано структурні елементи цифрової компетентності, фактори, що впливають на її формування, та механізми оцінки рівня цифрових компетентностей у сучасному освітньому середовищі. Методологія. У дослідженні використовується системний підхід, який розглядає цифрову компетентність як динамічну багатокомпонентну структуру, що включає теоретичний, діяльнісний та оціночний компоненти. Аналіз проводився крізь міждисциплінарну призму, інтегруючи теоретичні основи цифрової освіти, практичні методології розвитку цифрових компетентностей та сучасні тенденції цифрової трансформації університетської освіти. Результати. Дослідження підтвердило, що цифрові компетентності студентів – це багатовимірне утворення, яке включає теоретичний, діяльнісний та оціночний компоненти. Теоретичний компонент забезпечує системне розуміння цифрової грамотності, діяльнісний компонент охоплює методи та засоби розвитку цифрових навичок, а оціночний компонент визначає рівень цифрових компетентностей. Цифровий університет був визначений як переважне середовище для розвитку цифрових компетентностей студентів, враховуючи його просування сучасних освітніх технологій, що охоплюють цифрові платформи, адаптивні методи навчання, віртуальні середовища та гейміфікацію. Практичне значення. Запропонована модель цифрових компетенцій має потенціал для використання в удосконаленні освітніх програм, розробці платформ цифрового навчання та впровадженні інноваційних підходів до розвитку цифрової грамотності у студентів. Виявлені закономірності можуть слугувати основою для стратегічного планування цифрової трансформації вищих навчальних закладів. Наукова новизна. Дослідження сприяє науковому розумінню цифрових компетенцій студентів, обґрунтовує їхню структуру та визначає ключові фактори, що впливають на їх розвиток у цифровому університеті. Концептуальна модель, представлена тут, може слугувати основою для майбутніх емпіричних досліджень у сфері цифрової освіти.