Класифікація, принципи та детермінанти вартісної оцінки цифрових інтелектуальних активів університету
Назва видання
Тип
Дата
Автори
DOI
Аннотація
Стаття присвячена методологічним особливостям цифрової трансформації економіки та університетів, зокрема дослідженню процесів, пов'язаних з адаптацією вищих навчальних закладів до цифрових технологій. У статті визначено, що цифровізація є одним із ключових факторів, які формують розвиток економічних, соціальних і освітніх процесів. Зокрема, цей процес особливо актуальний для вищої освіти, де цифрові технології відкривають нові можливості для навчання, наукової діяльності та управлінської діяльності університетів. Зазначено, що цифровізація дозволяє університетам значно підвищити ефективність навчального процесу, сприяючи кращій підготовці фахівців, здатних працювати в умовах глобальної економіки, де цифрові технології займають домінуючу роль. У статті також розглянуто сучасний стан впровадження цифрових технологій в університети, зокрема технології мобільних платформ, інтерактивних методів навчання, що значно покращують доступ до навчальних матеріалів і дозволяють інтегрувати їх в освітній процес. При цьому зазначено, що застосування таких технологій сприяє індивідуалізації навчання та адаптації освітніх програм до сучасних вимог студентів, а також дозволяє створювати більш гнучкі та адаптивні навчальні програми. Відзначено, що перехід до цифрових форм управління, дозволяє створити ефективну структуру для організації наукової, освітньої та адміністративної діяльності, що сприяє покращенню внутрішніх процесів і полегшує взаємодію з зовнішніми зацікавленими сторонами. Водночас, вказано, що для забезпечення ефективності цифрової трансформації необхідно застосувати нові методи стратегічного управління, що включають розробку та реалізацію довгострокових планів розвитку вищих навчальних закладів з урахуванням використання цифрових технологій. У результаті дослідження було підтверджено, що цифровізація змінює структуру освітнього процесу, сприяє покращенню якості навчання, зокрема завдяки адаптації освітніх програм до нових вимог та створенню більш персоніфікованих шляхів навчання для студентів. Важливим аспектом є використання новітніх технологій для підвищення рівня управлінської ефективності університетів, зокрема завдяки автоматизації процесів та впровадженню електронних сервісів для взаємодії з зацікавленими сторонами. Висновки статті підтверджують важливість інтеграції цифрових технологій у всі аспекти діяльності університетів, що дозволяє не лише підвищити ефективність освітнього процесу, а й забезпечити конкурентоспроможність університетів у глобалізованому середовищі. Для цього необхідно реалізувати комплексний підхід до цифровізації, що включає адаптацію освітніх, управлінських і наукових процесів університетів, а також створення відповідної інституційної підтримки для забезпечення сталого розвитку вищої освіти.