ЦИФРОВИЙ УНІВЕРСИТЕТ ЯК ПРОСТІР ДЛЯ ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ ЦІННОСТЕЙ ВИЩОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
Назва видання
Тип
Дата
Автори
DOI
Аннотація
Цифрова трансформація вищої освіти – це не суто інструментальний процес, а глибока аксіологічна зміна, яка виходить за межі традиційних епістемологічних рамок, інституційної функції університету та онтології освітньої взаємодії. У контексті глобалізації та формування цифрового суспільства відбувається радикальна трансформація не тільки механізмів передачі знань, але й парадигмальних основ освіти, соціокультурних вимог до неї та моделей суб'єктивності її учасників. Цей процес є природним етапом еволюції знань, що вимагає комплексного переосмислення. У цьому контексті особливого значення набуває концепція цифрового університету як нового типу освітнього простору, що поєднує функції генерування, збереження та передачі знань із місією формування критично мислячої, ціннісно орієнтованої та соціально відповідальної особистості. Такий університет не тільки адаптується до цифрової логіки культури, але й відіграє активну роль у її гуманітарній трансформації, створюючи умови для інтелектуального діалогу, етичної взаємодії та сталого розвитку. У цьому випадку цифрова трансформація постає не як технологічна заміна традиційних форм, а як потенціал для відновлення сенсотворчої функції освіти в умовах невизначеності та глобальних викликів.